Zajęcia z robotyki
Robotyka to zajęcia edukacyjne, podczas których uczniowie mają możliwość zbudować robota z wykorzystaniem silnika i czujników, programować polecenia, a następnie wykonać serię interdyscyplinarnych doświadczeń, jednocześnie rozwijając swoje umiejętności w dziedzinie nowych technologii. Wykorzystywane są do tego zestawy klocków LEGO EDUCATION.
Zajęcia robotyki to dla uczniów doskonała możliwość nabycia wiadomości i umiejętności praktycznych w zakresie programowania i konstruowania robotów, szansa na rozwój zdolności posługiwania się technologią komputerową oraz nabycia umiejętności logicznego myślenia, pomysłowości, sprawności manualnej oraz wyobraźni przestrzennej.
Historia widziana oczami dziecka - Lekcja archeologii w klasie IV
Archeologia to nauka, to podróże, wykopaliska, dotykanie przeszłości, korytarze tajemnych jaskiń, podwodne tonie, grody, zamki oraz sekretne i magiczne budowle. Tylko ona z dnia dzisiejszego może przenieść nas w przeszłość- codzienne życie, święta, uczty, bitwy, obrzędy i ceremonie. Archeolodzy to dzisiejsi misjonarze, którzy zajmują się wydobywaniem wartościowych przedmiotów oraz skrupulatnym ich dokumentowaniem.
Na ostatniej lekcji historii w klasie IV oczami fantazji przenieśliśmy się do przeszłości i spróbowaliśmy sił jako mali archeolodzy. Wiemy, że archeolodzy w czasie prac wykopaliskowych, odkrywają ślady życia człowieka. Ślady te bywają różnorakie. I tak też było na naszej lekcji. Odkrywaliśmy różne skarby z różnych okresów a satysfakcja odnalezienia znaleziska była niesamowita, co potwierdzają uśmiechy uczniów i próby opisania swoich skarbów.
Urszula Nieborek
,,Historia widziana oczami dziecka” - w starożytnym Egipcie z klasą V
W ostatnim czasie klasa V miała niezwyczajną lekcję historii o starożytnym Egipcie i jego budowlach. Uczniowie wysłuchali o tym kto pierwszy wzniósł piramidę i dla kogo, kto był architektem i dlaczego tak ona wygląda. Dowiedzieli się również co znajduję się pod nią i dlaczego, a także w jakim kierunku świata były budowane i co posiadały w sobie. Usłyszeli również, że sama forma piramidy jest bardzo prosta, ale stojąca za nią ideologia i technologia są nad wyraz złożone. Tak duże przedsięwzięcie wymagało nie lada zdolności organizacyjnych a realizacja tak ambitnego celu wymagała bardzo sprawnego aparatu biurokratycznego, kontrolującego i synchronizującego wszystkie czynności. Czasy budowy piramid to nie tylko rozkwit architektury, ale także rozwój sztuki oraz zdolności matematycznych, a zwłaszcza geometrycznych.
I tak po lekcji historii uczniowie klasy V oczami wyobraźni przenieśli się do czasów starożytnego Egiptu i zbudowali piramidy z dostępnych im materiałów, a efekt pracy widać na wystawie szkolnej oraz fotografiach i szerokich uśmiechach dzieci.
Urszula Nieborek