„Dziecięca akademia przyszłości”
W ramach projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny „Dziecięca akademia przyszłości”, który jest realizowany w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Urlach, grupa uczniów objętych projektem udała się do Warszawy. Podczas wyjazdu dzieci zapoznały się z ekspozycją Muzeum Ewolucji Instytutu Paleobiologii Polskiej Akademii Nauk.
W czasie pobytu uczestnicy mogli zobaczyć min. wystawę „Zabójcy bez winy”, która w bardzo ciekawy sposób ilustruje ewolucyjny wyścig zbrojeń, który toczy się na naszej planecie już od milionów lat. Jednak największe wrażenie i emocje na dzieciach wywołały szkielety i czaszki krwiożerczych dinozaurów, odkrytych w kredowych skałach mongolskiej pustyni Gobi.Dzięki pani przewodnik, która w ciekawy sposób opowiedziała historię większości najważniejszych eksponatów, dzieci zainteresowała wycieczka w przeszłość. Ku miłemu zdziwieniu pani przewodnik nasze dzieciaki wykazały się ogromną wiedzą i zadawały wiele pytań odnośnie historii epoki dinozaurów oraz eksponatów.
Następnie uczestnicy wycieczki udali się na ulicę Łazienkowską, przy której mieści się Pepsi Arena, gdzie na co dzień trenują i rozgrywają swoje mecze zawodnicy Legii Warszawa. Dzieci po raz pierwszy w życiu mogły stanąć na murawie tak wielkiego stadionu. Zobaczyły szatnie zawodników, całe zaplecze treningowe oraz mogły zasiąść na trybunie najwierniejszych sympatyków i kibiców klubu na popularnej „Żylecie”. Koniec pobytu na stadionie był bardzo miły dla dzieci, ponieważ zawodnicy Legii złożyli kilka autografów a następnie dzieci udały się do sklepu Legii, gdzie zakupiły sobie pamiątki klubowe. Na koniec pobytu w Warszawie wszyscy uczestnicy udali się do kina na anglojęzyczny seans pt.: „Hotel Transylwania”.
Opiekunami grupy byli: panie Justyna Kamińska, Agnieszka Kubat oraz Rafał Gajewski
Dzieci zakwalifikowane do udziału w projekcie uczestniczą w szkole w bloku bezpłatnych zajęć dodatkowych, który obejmuje pięć modułów w łącznym wymiarze 20 godzin miesięcznie, na które składają się zajęcia z: technologii informacyjno – komunikacyjnej, przedmiotów przyrodniczo-matematycznych, sportowo-wychowawczych, języka obcego oraz korzystają ze wsparcia psychologicznego i pedagogicznego.